agromachinery

zemědělský portál

Zpět

Evoluce série SE

Přidáno: 23. 1. 2018 21:54:25 Počet shlédnutí: 160

23 Leden 2018

V roce 1991 byla začal být používán princip jednořádkového kombajnu SE 70-20 s kombinací prosévacích sít, nakloněného dopravníku a separací plodin. V roce 1997 byla na trh uvedena dvouřádková verze tohoto kombajnu, typ SE 150-60 se třemi separátory a později, v roce 2012, typ SE 260 se dvěma separátory. Po ukončení patentové ochrany dnes všichni známí konkurenti napodobují tento dlouhodobě úspěšný princip.

Evoluce série SE

Díky novému dvouřádkovému návěsnému sklízeči EVO 290 se na trh dostává stroj s vylepšenou kapacitou sklizně a ochranou půdy, čímž se dosahuje vyšší úrovně výkonu s využitím technologie z vysoce úspěšného SE 260. Nový název stroje naznačuje, že jde o vývoj který splňuje moderní požadavky. Tři kola umožňují snížit zhutnění půdy a devítitunový zásobník jsou dva nejpozoruhodnější rysy. Stejně tak je zde mnoho nových a vylepšených součástí uvnitř stroje.
Volitelný modul VarioDrive umožňuje práci ve všech podmínkách, a to díky výhodě mechanického i hydraulického pohonu. Čistě mechanické systémy mají tu výhodu, že jsou vysoce energeticky účinné, zatímco hydraulika může být nastavena nezávisle na rychlosti vývodového hřídele, což umožňuje větší pohodlí obsluhy. Kromě toho je snadné zabránit zablokování prostřednictvím obrácení směru hlavních pásů, což může ušetřit čas i peníze. Velikost druhého hlavního pásu se zvýšila o 20 % ve srovnání se SE 260.
EVO 290 je první tažený bramborový kombajn s kapacitou 9 tun. Kapacita se zvýšila o 50 % ve srovnání se SE 260. To má za následek znatelně menší počet nutných přejezdů naprázdno, když je zásobník plný. NonstopBunker s kapacitou 5,5 tuny je volitelnou výbavou, která díky zpětné pohyblivé podlaze vždy umožňuje plné využití prostoru zásobníku, což skutečně umožňuje nepřetržitou sklizeň. To zlepšuje výkon až o 20 % oproti standardnímu zásobníku.
Nový tříkolový podvozek, nazvaný TriSys, na EVO 290 jistě upoutá pozornost. Styčná plocha se může zvýšit o 65 % ve srovnání se strojem SE 260. Výpočet plochy dotyku s půdou pneumatik byl proveden pomocí modelu Švýcarského federálního výzkumného institutu zemědělské vědy a inženýrství (FAT). Řízení všech tří kol je standardem. Všechna kola mohou být poháněna hydraulicky, což umožňuje mnohem lepší trakci. Alternativně jsou jako volitelná k dispozici následující kola: 750/60-30,5 a 1000/50 R25.
Systémy asistence řízení zvyšují provozní pohodlí, například vizuální ochranný systém, který automaticky přepne na kameru, když detekuje potenciální nebezpečí (např. možné zablokování separátoru). V důsledku toho má obsluha vždy přehled o stroji a může se vyhnout rizikům. Systém Speedtronic a plně automatický systém řízení rychlosti pro separátory a vysýpací pás, je také k dispozici. ISOBUS je standardní.

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info