agromachinery

zemědělský portál

Zpět

Fendt s pěti sty koni

Přidáno: 18. 7. 2014 16:36:25 Počet shlédnutí: 2505

18 Červenec 2014

Velkolepé uvedení projektu 1000 si připravil německý výrobce zemědělské techniky Fendt. Na zámek Neu Schwanstein v Bavorsku si pozval novináře z celého světa, kde představil hmatatelný výsledek tohoto projektu. Konkrétně šlo o klasický traktor Fendt 1050 Vario, který dosahuje úctyhodného výkonu 500 koní.

Fendt s pěti sty koni

S novým výkonovým rozsahem 380 – 500 koní má tato řada prezentovat především sérii výkonných traktorů pro světový trh. O svých kvalitách určitě přesvědčí kompaktním designem a novou kabinou X5 S s plně integrovaným systémem Fendt Variotronic. Kromě splnění zákonných emisních norem úrovně 4/Tier 4 Final vybavila firma AGCO/Fendt novou řadu traktorů 1000 Vario nejmodernější technologií motoru a převodovky. Nový velký traktor Fendt bude bude k dispozici sériově na konci roku 2015.
Do řady Fendt 1000 Vario patří standardní traktory, které se jako jiné modelové řady Fendt vyznačují jednoduchým a snadným ovládáním. Traktory mají maximální výšku 3,60 m, provozní hmotnost 14 tun a v porovnání s běžnými modely ve výkonové třídě 500 koní jsou znatelně lehčí, ovladatelnější, a tím i mnohem univerzálnější. Řada Fendt 1000 Vario je určena pro široké spektrum použití: I když byla zkonstruována pro těžkou práci na poli, je bez problémů schopná jízdy po silnici rychlostí až 60 km/hod.
Díky nově vyvinutým velkým pneumatikám (průměr vzadu až 2,35 m) a flexibilnímu závaží bylo u tohoto vysoce výkonného traktoru dosaženo obzvláště efektivního přenosu síly na půdu. Integrovaný systém regulace tlaku v pneumatikách VarioGrip umožňuje zase výrazné zvýšení tahové síly.
Řada Fendt 1000 Vario byla vyvinuta pro mezinárodní trhy. S 60palcovým rozchodem kol se hodí také pro trhy s řádkovými plodinami, jaké jsou v Severní Americe nebo Austrálii. Zadní závěs je v americké verzi volitelně k dispozici s rámem Quick Hitch nebo kyvnou tažnou ojí.
Nový velký traktor lze rovněž zakoupit v provedení bez zadního závěsu jako pouhý traktorový tahač nebo na přání s plnohodnotným otočným řízením. Na těchto modifikacích se výrazně podepsala spolupráce se zaoceánskými prodejci značky Fendt, kteří se aktivně podíleli na konstrukci nového traktoru.
Kabina X5 známá z řad Fendt 800 Vario a 900 Vario byla kompletně přepracována a nyní se jako kabina X5 S vyznačuje mnohem větším pracovním pohodlím i lepším klimatem. Vnitřní obložení má na povrchu dobře omyvatelnou, měkkou horní vrstvu, která je příjemná na dotyk. Pro ještě větší komfort obsluhy se navíc otáčí celý kokpit společně s místem řidiče a volantem. Vzhledem k velikosti modelů řady Fendt 1000 Vario byla boční a přední okna o 80 mm prodloužena k dosažení optimální přímé viditelnosti a velkorysého pocitu prostoru.
Navíc byly do kabiny zabudovány přídavné úložné prostory a další držáky na nápoje a podložky. Dveře do kabiny řidiče byly rozšířeny o 85 mm. Nástup a výstup lze přizpůsobit nastavením jedné ze dvou různých poloh dolních schůdků pneumatiky.
Obzvlášť přesné osvětlení v předním prostoru mají na starost pracovní reflektory na střeše kabiny, které poskytují křížové osvětlení a cíleně tak chrání před vytvořením stínového pole. Světla integrovaná do kapoty dodávají řadě Fendt 1000 Vario nový a energický výraz.
O dokonalé klima se stará výkonný klimatizační systém s dvojitým ventilátorem a vlastním ventilátorem čerstvého vzduchu. Nové a větší vzduchové potrubí, výparník a 16 trysek pro výstup vzduchu vytvářejí v kabině příjemné klima bez průvanu a jsou zárukou rovnoměrného větrání. K zajištění čistého výhledu slouží dvanáct výstupů vzduchu integrovaných do sloupku řízení a vyhřívané přední okno na přání z vrstveného lepeného bezpečnostního skla. Přední 300stupňový stěrač s integrovanou tryskou v rameni stěrače použitý již u řady 800 a 900 Vario umožňuje ničím nerušený výhled na podběhy kol za všech povětrnostních podmínek a je podporován dalším 250stupňovým stěračem s mycí tryskou na pravé straně okna. Kamera integrovaná do znaku Dieselross na kapotě nabízí nejlepší výhled na prostor předního pracovního nářadí. Ostatně ocenil ji i řidič při jízdě na nádvoří zámku, kdy díky kameře měl dokonalý přehled o dění těsně před traktorem.
Díky volitelnému koženému sedadlu s vyhříváním a aktivní klimatizaci může mít řidič při sezení to nejlepší pohodlí. Novou sedačku spolujezdce lze využít jako skládací stůl s upínačem dokumentů. Přídavné elektrické zásuvky na pravé straně nabízejí široké možnosti pro napájení a výměnu dat s pracovním nářadím a externími terminály.
Nová kabina X5 S se rovněž vyznačuje aktivní funkci chlazení v bočním prostoru. Zajímavostí je i střecha kabiny, jejímuž vývoji se věnoval tým konstruktérů. Větší prostor znamená i větší plochu, na které se zachytí mnohem více vody při dešti. Ta může občas při nekontrolovatelném stékání ztížit výhled. Na střeše, která se oproti předchozím vyznačuje mnohem ostřejšími rysy najdeme systém kanálků, které vodu odvádějí ke stranám čelního a zadního skla.
Řada Fendt Vario 1000 se bude vyrábět ve čtyřech různých úrovních výkonu: Fendt 1038 Vario (380 koní), Fendt 1042 Vario (420 koní), Fendt 1046 Vario (460 koní) a top model Fendt 1050 Vario s 500 koňmi maximálního výkonu (ECE R24).
V kompaktní blokové konstrukci se kombinuje maximální užitečné zatížení s optimální ovladatelností. Velký traktor je vybaven kompaktním 12,4litrovým šestiválcovým motorem značky MAN. Výkonný, a přitom tichý motor se osvědčil v sektoru užitkových vozidel každý rok již více než 25000krát. Vysoký točivý moment, kterého dosahuje již v nízkých otáčkách, dodává traktoru vysokou dynamiku jízdy. Motor je kompaktní, se systémem vysokotlakého vstřikování paliva CommonRail, a zajišťuje vynikající směsi paliva a tím i spalování, což v konečném důsledku znamená nízkou spotřebu.
Osvědčená plynulá převodovka Vario byla dále zdokonalena v modul převodovky TA 400 zadní nápravy (transaxle) s výkonem až 500 koní. Funguje na principu hydrostaticko-mechanického dělení výkonu a vyznačuje se extrémní úsporností, vysokou účinností, dlouhou životností a spolehlivostí.
Zadní vývodový hřídel nabízí prostřednictvím přímého pohonu od motoru do převodovky vývodového hřídele vynikající účinnost. Systém řízení traktoru TMS s automatikou mezního zatížení 2.0 reguluje automaticky a v závislosti na zatížení rychlost a otáčky motoru. Výsledkem je rychlé dosažení cílové rychlosti a její konstantní udržování, svižná jízda i pod zatížením a v případě potřeby okamžité zrychlení pomocí režimu kick-down.
Řada Fendt 1000 Vario se prodává s maximální rychlostí 40, 50 a 60 km/h, aby vyhověla specifickým požadavkům jednotlivých zemí. Komplexní koncept podvozku a bezpečnostní koncept (VarioGrip, Fendt Stability Control, nezávislé zavěšení kol, dvouokruhové brzdy, reaktivní systém řízení, asistenční systémy pro zpomalování a brzdové světlo) zaručují maximální bezpečnost jízdy na silnici i na poli.
Nová řada Fendt 1000 Vario se vyznačuje vysoce výkonným hydraulickým systémem se dvěma účinnými hydraulickými okruhy. Dvě nezávislá axiální pístová čerpadla mohou dle požadavku uspokojit nároky na různé úrovně průtoku a tlaku v obou okruzích. Díky monitorování filtru je servisní interval pro hydraulické oleje 2000 motohodin nebo 24 měsíců. Takto dlouhý servisní interval navíc snižuje náklady na údržbu.
Přívod oleje do převodovky a přívod hydraulického oleje jsou od sebe odděleny. Nemůže tedy dojít k žádnému míchání oleje, a tím je zajištěna aktivní ochrana převodovky. Jako u všech traktorů Fendt, je možné používat v pracovní hydraulice bio olej. Spodní ramena v zadní části lze bez použití nářadí uvést do zvýšené parkovací polohy, a tím zvětšit vzdálenost mezi spodním ramenem a tažnou tyčí.

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info