CZ SK

agromachinery

zemědělský portál

Zpět

Magnum míří výš

Přidáno: 19. 8. 2014 20:01:58 Počet shlédnutí: 2138

19 Srpen 2014

Od svého uvedení na trh v roce 1987 se traktory Magnum staly známými díky maximální tažné síle, vysokému výkonu a spolehlivosti. Od té doby se jich vyrobilo více než 150 tisíc a jsou používány ve všech regionech celého světa. Na konec tohoto roku jejich výrobce Case IH připravuje další obměnu této modelové řady legendárních traktorů.

Magnum míří výš

 

 

 

V polovině léta globální výrobce představil novinářům z celého světa nové typy Magnum 250, 280, 310, 340 a 380 s výkony od 250 do 380 koní. Vrcholný model Magnum 380 může s navýšením výkonu dosáhnout až 435 koní. Nové traktory pohání motory Cursor 9 s objemem 8,7 litru od italského výrobce FPT, které jsou vybaveny systémem ošetření spalin Hi-eSCR, díky kterému splňují emisní normu IV. Systém je dalším krokem vývoje předchozího řešení SCR, které pomohlo splnit normu IIIB. To bylo velice úspěšné díky jednoduchosti konstrukce, vysoké účinnosti spalování paliva a prodloužení servisního intervalu výměny motorového oleje na 600 hodin.

Na všech modelech včetně nejslabšího Magnum 250 je původní přeplňování nahrazeno turbodmychadlem s elektronicky proměnlivou geometrií lopatek eVGT. To pomáhá zlepšit charakteristiku výkonu a točivého momentu při nižších otáčkách motoru s maximálním točivým momentem 1850 Nm dosaženým v rozsahu 1300 a 1400 otáček za minutu u nejsilnějšího typu Magnum 380.

Nové Magnumy nabízejí širokou možnost volby převodovky s plným řazením pod zatížením nebo plynulým převodem CVX a u obou variant s maximální pojezdovou rychlostí 40 nebo 50 kilometrů v hodině.

Převodovka CVX použitá na traktorech Magnum pracuje ve čtyřech mechanických jízdních rozsazích, které zajistí vyšší mechanickou účinnost než řešení s menším počtem jízdních rozsahů. Tato konstrukce dovolí snížit spotřebu paliva při přepravě, když maximální pojezdové rychlosti 50 km/h je dosaženo při snížených otáčkách motoru 1400 za minutu. Magnum rovněž pracuje se systémem APM, použitým na ostatních traktorech Case IH s CVX převodovkou, a dvojitým ručním plynem, který umožní obsluze nastavit minimální a maximální otáčky motoru.

Převodovka Magnum CVX snadno přenáší výkon při změně rychlosti jízdy z nuly do 50 kilometrů v hodině bez potřeby použití řadící páky nebo tlačítka. Obsluha si také může přednastavit tři cílové rychlosti příslušném jízdním rozsahu tak, aby pracovala v optimální rychlosti pro příslušnou činnost. Systém Active Hold Control zabraňuje traktoru, aby couvnul při zastavení v kopci, a který umožní opětovné rozjetí bez použití spojkového nebo brzdového pedálu. Ke snížení únavy řidiče výrazně přispívá systém ovládání traktoru na souvrati HMC, který umožňuje nahrát funkce potřebné k otočení traktoru s nářadím na kraji pole a znovu je opakovat při další jízdě.

Od předchozí generace se Magnum liší i vnější podobou díky nové konstrukci střechy se zvýšeným počtem světel zabezpečujících lepší osvětlení při snížené viditelnosti. Navíc se přemístil systém nasávání vzduchu. Nyní najdeme  za levým A-sloupkem přívodní trubku, která nasává vzduch z větší výšky, takže se sníží riziko nasátí prachu. Toto místo bylo vybráno, protože v tomto místě se nachází nejméně prachu a nečistot, čímž se zlepší dynamika chlazení motoru.

Další viditelnou změnu najdeme také na levé straně. Jde o nové nádrže na palivo a močovinu, jejichž víčka jsou opatřena zámkem a jejichž tvar odpovídá celkovému stylu traktoru. Zámek má jednoduché vysvětlení. Nejen u nás se množí krádeže paliva. Na pravé straně jsou v palivové nádrži vytvarovány schůdky, které usnadní očištění pravého okna. Řidič se přitom může chytit madel, která mu poskytnou stabilitu při výstupu až na vrchol pravé strany robustní nádrže.

Při vývoji nových strojů se nezapomnělo ani na pohodlí obsluhy a s tím související výkonnosti. Novým prvkem je soubor osvětlení zabezpečující osvětlení celého prostoru kolem traktoru pomocí 14 LED světel a tří strategicky umístěných xenonových světel, jejichž světelnost se zvýšila o 60 procent a umožňují komfortní a bezpečnou práci i za hluboké noci. Sedadlo s volitelným luxusním koženým potahem s možností vyhřívání a ventilace je spojeno s vylepšeným ovladačem Multicontroller s lepším tvarováním a poosvětlenými tlačítky.

Nejnovější kabina Surveyor nabízí dostatek prostoru 3,1 metru krychlového s plochou oken 6,4 metru čtverečních. Což zajistí dokonalý výhled do všech stran. Hladina zvuku dosahuje v kabině 67 dBA, takže řidič může bez problémů třeba vyřídit všechny telefonáty prostřednictvím plně integrovaného Bluetooth rádia.

Magnum bez problémů přejede přes všechny překážky díky pětistupňové sestavě odpružení. Odpružení přední nápravy se stomilimetrovým tlumičem udrží všechna kola na zemi, což je důležité pro udržení stability a účinného přenosu tažné síly traktoru.

Odpružení kabiny snižuje přenos vibrací a udržuje ji stabilní v předozadním i svislém směru. Lze nastavit pět citlivostí pro optimální kvalitu jízdy. Kromě toho poloautomatické odpružení sedadla automaticky ovládá pohyb řidiče na sedačce. Při jízdě po silnici s nářadím se zapne odpružení předních ramen a automaticky při zapojení nářadí se zapne odpružení zadního závěsu.

Case IH vychází z toho, že pro traktory této velikosti je velmi důležité využívat výhod přesného zemědělství. Proto jsou traktory dostupné s integrovaným systémem automatického řízení AccuGuide. To přijímá informace z korekční antény s označením 372, která je kompatibilní se satelitními systémy GPS i GLONASS.

Tato anténa obsahuje technologii xFill, která zvyšuje spolehlivost díky možnosti automatické korekce i po dvacetiminutové ztrátě opravného signálu RTK. Jako volitelná možnost je dostupná sestava AFS Connect Telematics, která využívá kombinaci systému satelitního určování polohy a technologie mobilní sítě při odesílání a přijímání informací o stroji, prováděné práci a agronomických údajích.

Case IH také vstupuje na trh pásových traktorů této výkonové kategorie a nabízí integrovanou zadní pásovou nápravu. Magnum Rowtrac využívá zkušenosti získané při výrobě s traktory Quadtrac, kdy vychází z konstrukční filosofie, že je nutné udržet čtyři styčné body pomocí odpružené přední nápravy s koly nepoškozujícími půdu, takže nedochází k jejímu rozbití při zatáčení. Zámky diferenciálu mohou být zapnuty, když je požadováno zvýšení tažné síly.

Je dostupných několik velikostí pásů o šířce 16, 18, 24 a 30 palců, které mohou být nasazeny na stroj s rozchodem 76, 80, 88 a 120 palců. S odpruženou přední nápravou tak pracujeme stále na čtyřech kontaktních bodech, takže nedochází k hrnutí půdy, jak je někdy vidět u jiných konstrukcí.

Traktory Magnum CVX budou dostupné na počátku příštího roku, polopásová verze bude k dispozici ve druhé polovině příštího roku.

 

 

 

 

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info