agromachinery

zemědělský portál

Zpět

Nový Fendt 300 Vario.

Přidáno: 14. 8. 2014 22:08:58 Počet shlédnutí: 1223

14 Srpen 2014

Nový Fendt s modely 310, 311, 312 a 313 Vario disponuje zvýšeným točivým momentem a větší tažnou silou. Vrcholem je 4,4litrový čtyřválcový AGCO Power motor s vysokotlakým vstřikovacím systémem common-rail a elektronicky řízeným turbodmychadlem Wastegate. Motor má maximální výkon 110 až 138 koní a má o 42 až 55 procent vyšší točivý moment.

Nový Fendt 300 Vario.

 

 

 

Přitom má tento všestranný traktor velmi nízkou spotřebu paliva, nízké jmenovité otáčky 2100 ot/min a zcela nový systém nasávání vzduchu s novým vysoce výkonným vzduchovým filtrem a velkoryse dimenzovanou chladicí soustavou zajišťující vysokou účinnost při nízké spotřebě.

Lety osvědčená převodovka Vario se vyznačuje vysokou účinností, snadnou obsluhu a spolehlivostí. Systém řízení traktoru TMS slaďuje převodový poměr s otáčkami motoru, takže traktor jede vždy v ekonomickém optimu. V kombinaci s novým motorem, sníženou provozní teplotou a nízkými otáčkami motoru při rychlosti 40 km/h má 300 Vario při jízdě na silnici nízkou spotřebu.

Stupně výfukových plynů 4/ Tier 4 Final se dosahuje mimo jiné prostřednictvím oxidačního katalyzátoru pro vznětové motory (DOC) a externě chlazené recirkulace výfukových plynů AGRex. Protože po procesu spalování dochází k úpravě výfukových plynů SCR pomocí roztoku močoviny AdBlue, lze motor optimálně seřídit. Další úspory paliva a snížení hluku se dosahuje snížením převodu ventilátoru.

Palivový předfiltr s termostatickým ventilem zajišťuje snadné studené starty i ve velmi chladných zimních dnech. Chladič a filtr jsou snadno přístupné a snadno se udržují. Kombinace nádrže na motorovou naftu s 210 litry a nádrže AdBlue s 22 litry umožňuje řidiči mnoho hodin práce bez nutnosti doplňovat palivo.

Pro snížení hluku a současné zvýšení životnosti byl zabudován nový přední vývodový hřídel vybavený mokrou lamelovou spojkou v olejové lázni. Jízdní komfort a účinnost byly navíc optimalizovány lepším zapojením a snadnější dostupností sezónního zapojování předního vývodového hřídele.

Poprvé se u nového Fendt 300 Vario používá kabina VisioPlus. Tato kabina nabízí pomocí zorného pole 77° a prosklené plochy 6,2 m² vynikající výhled dopředu ve vertikále a dozadu dolů na podběh kola. Objem 2520 litrů poskytuje ohromující pocit prostoru. Unikátní čelní sklo postupující daleko do střechy umožňuje optimální výhled na zvednutý čelní nakladač nebo na semafory při jízdě po silnici. Tím, že odpadají B sloupky, je zaručen průběžný výhled doprava, čímž se například usnadňuje práce s ramenovou sekačkou.

Aby se zajistila optimální viditelnost i v noci, jsou na střeše nainstalovány dva zkřížené světlomety. Jako příplatkové příslušenství lze pracovní světlomety nainstalovat dopředu, dozadu a na blatníky. K dispozici jsou také pracovní světlomety s LED zdroji. Všechny zabudované pracovní světlomety lze přitom zapnout a vypnout samostatně pomocí fóliových tlačítek, nebo všechny najednou systémem jednoho ovladače. Pohodlnou práci v noci zajišťuje uvnitř kabiny osvětlení se stmívací funkcí.

Volant lze seřídit výškově a teleskopicky v ose volantu. Řidič si jej může optimálně přizpůsobit velikosti svého těla a tím udržet vše ideálně v zorném poli. Další zvýšení komfortu získá řidič volitelně instalovaným mechanickým odpružením ve verzi Power a volitelně instalovaným pneumatickým odpružením ve verzi Profi. Sedadlo řidiče se dodává v různých provedeních.

Ještě příjemnější prostředí poskytuje nový koncept větrání a klimatizace. Vzduch je rozváděn rovnoměrně po celé kabině a přitom má i automatické odmrazování, které umožňuje rychlé odstranění námrazy z oken. Klimatizace a topení mají přesnou a snadnou obsluhu pomocí centrální ovládací jednotky.

Na pravém blatníku je Variocenter, který obsahuje centrálně všechny ovládací prvky. Ovládací panel má ergonomické a přehledné uspořádání a proto se vždy jednoduše obsluhuje. Řidič může citlivost jízdního pedálu velmi snadno ovládat pomocí kolečka potenciometru a tlačítka pro přepínání mezi ovládáním pedálem a páčkou, a tak 300 Vario řídit rychle a přesně. Pomocí multifunkčního joysticku lze ovládat jak přepínání chodu, tak i automatiku zdvihacího ústrojí. Po jednom tlačítku je pro ovládání tempomatu a paměti otáček motoru. Ve variantě výbavy Profi ovládá Profi joystick šest dalších funkcí, třetí a čtvrtý ventil s plovoucí polohou lze aktivovat elektricky. K tomu existují čtyři postupy (Go, End), které lze uložit do paměti, a po jednom tlačítku pro otáčky motoru a dvě nastavení pro tempomat.

Sériově se v traktoru Fendt 300 Vario Profi instaluje sedmipalcový Varioterminal, který se ovládá pomocí tlačítek a koleček. Displej se může pochlubit rozlišením 480x800 pixelů a celkem 262000 barvami. Počet požadovaných ovládacích prvků byl výrazně snížen pomocí řízení na souvrati Variotronic, které se skládá z pěti spouštěčů a jedenácti uložených funkcí. Inteligentní traktor může poskytnout také až 25 paměťových míst pro přednastavení různých připojených strojů. Volitelně je k dispozici řízení strojů pomocí ISOBUS, které umožňuje optimální ovládání strojů pomocí Varioterminálu.

Přední závěs je plně integrován do nově vyvinutého polorámu. Při práci s čelním nakladačem není zapotřebí montáž a demontáž dolních ramen čelního závěsu, protože dolní ramena lze zvednout diagonálně. Pomocí této robustní a kompaktní konstrukce dosahuje přední závěs zdvihové síly 3130 daN. Ve variantě výbavy Profi existuje volitelné vybavení čelního závěsu s regulací polohy.

V roce 2011 získala odlehčená regulace stříbrnou medaili na veletrhu Agritechnica. Vyznačuje se optimalizovaným řízením strojů a zlepšenou řiditelnosti díky přenesení zátěže ze stroje na traktor. Řidič může přitom vždy sám přesně nastavit, jak velkou zátěž traktor převezme. Kromě toho lze u Fendt 300 Vario Profi ovládat čelní závěs externě. Zátěže a stroje mohou být namontovány pohodlně.

Automatické dávkování potřebného hydraulického oleje nevyžaduje žádný zásah ze strany řidiče a tím zajišťuje vyšší účinnost. Sériově se do Fendt 300 Vario Power instaluje konstantní čerpadlo s průtokem 83 litry oleje za minutu. Za příplatek lze vybavit axiálním pístovým čerpadlem load sensing s až 110 litry za minutu, zatímco ve verzi 300 Vario Profi je toto čerpadlo jako standard. Optimálně se hodí pro přídavné agregáty s vysokou spotřebou oleje, jako např. čelní nakladač. Díky vysokému čerpanému množství oleje může pracovat s nižšími otáčkami motoru a traktor tak spotřebuje méně paliva. Kromě toho řada Profi nabízí vnější externí ovládání hydraulického ventilu. Čas a průtokové množství může u elektrických ventilů řidič přesně a jasně ovládat na Varioterminálu.

Nový Fendt 300 Vario má celkovou přípustnou hmotnost 8,5 t. Kompaktní traktor je lehké vozidlo s vysokým užitečným zatížením pro kombinace strojů s úsporou pracovní doby. Zatížení přední nápravy je 4500 kg; zatížení zadní nápravy 7000 kg.

Nová přední náprava (příplatkově Power, sériově Profi) s podélným ramenem je vybavena snímačem úhlu natočení a odpružením. Pohon všech kol a uzávěrka diferenciálu se přitom zapínají automaticky. K tomu se přidává lamelová uzávěrka diferenciálu pro přední nápravu.

Poprvé zabudovaný dělený polorám umožňuje optimální montáž čelního závěsu a konzoly pro čelní nakladač a pomocí dělení i optimální natočení kol, které výrazně zvyšuje ovladatelnost. Pro rychlé připojení a odpojení pneumatických hadic vzadu se jako příplatkové příslušenství nabízí spojka Duomatic. Fendt 300 Vario Profi lze vybavit automatickým blokováním řízené nápravy přívěsu. Tím se zvyšuje bezpečnost a komfort a zajišťuje menší opotřebení.

Práce s čelním nakladačem může být nyní u nového Fendt 300 Vario ještě jednodušší. Pro čelní nakladač a čelní závěs není zapotřebí pomocný rám. Tím se 300 Vario stal velmi obratným ve stísněných prostorech. Čelní nakladač Cargo 4X75C s posunutým otočným bodem je nyní umístěn blíže ke středu vozidla, čímž bylo dosaženo stabilnější jízdy a malého odlehčení zadní nápravy.

Ve spojení s novou přední nápravou, přepracovanou zadní nápravou a rozchodem kol prodlouženým o 70 mm (2420 mm) může využívat pneumatiky do velikosti 600/65 R 38 s průměrem pneumatik 1770 mm).

Pomocí konceptu ovládání Variotronic ve Varioterminálu 300 Vario Profi lze používat čelní nakladač CargoProfi. Řidič může omezit pracovní výšku a úhel sklápění. Kromě toho nabízí CargoProfi integrovanou funkci vážení, vážení na stisk knoflíku a funkce paměťové a vytřásací. Pro další zvýšení pohodlí a minimalizaci ztrát vysypáním má čelní nakladač tlumení koncové polohy a tlumení v závislosti na rychlosti.

 

 

 

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info