agromachinery

zemědělský portál

Zpět

Se senzačním podvozkem

Přidáno: 16. 12. 2014 08:44:57 Počet shlédnutí: 969

16 Prosinec 2014

Bavorský rodinný výrobce a konstruktér techniky pro sklizeň cukrovky ROPA představil třínápravový sklízeč cukrovky Tiger 5. Nový stroje je vybaven revolučním systémem stabilizace podvozku a kompenzace práce na svahu, který již byl použit na dvounápravovém sklízeči Panther. Na stroji Tiger 5 byl tento koncept doplněn o hydraulické odpružení zadních náprav a upraven pro použití na třech nápravách.

Se senzačním podvozkem

 

 

 

Speciálně pro Tiger 5 ROPA vyvinula nový koncept podvozku s kyvnou přední nápravou spojenou s dvěma hydraulicky odpruženými zadními nápravami. V porovnání s předchozím podvozkem s pevně připojenou střední nápravou k rámu se snižuje houpání stroje o plnou třetinu. To je zajištěno jednak hydraulickým spojením stabilizačních válců přední a zadních náprav, čímž se snižuje přenos nerovností pozemku na rám na pouhou třetinu. Díky snížení houpání stroje se podstatně zlepšuje ovládání práce v řádku a zahloubení, protože rám je neustále ve stálé pozici vůči nápravám. Hydraulické spojení náprav také odpovídajícím způsobem rozkládá zatížení náprav.

Mezi třínápravovými sklízeči je unikátní automatický vyrovnávací systém využívající šest hydraulických válců a senzorů. Celý stroj je přikláněn ke svahu až o deset procent a tím je udržován ve vodorovné pozici, přičemž vyorávací jednotka kopíruje povrch pozemku. Výrazně se tak zlepšuje stabilita při práci na svahu i v extrémních podmínkách, takže Tiger 5 může pracovat i v době, kdy ostatní musí přestat. Kromě toho se zlepšuje komfort obsluhy, která sedí stále ve správné pozici a nemusí se soustředit na to, aby nespadla ze sedadla.

Díky použití větších pneumatik vypadá nový Tiger ještě větší a impozantnější. Nové pneumatiky 800/70 R38 Ultraflex na přední nápravě a 1050/50 R32 Michelin MegaXBib na zadních nápravách umožňují udržet ochranu půdy i při plně naloženém zásobníku s objemem 43 metrů krychlových (30 tun). Spolu s ochranou půdy se díky větším pneumatikám zlepšila i charakteristika tlumení.

Zdrojem síly je motor Mercedes se šesti válci v řadě o objemu 15,6 litrů s výkonem 626 koní (460 kW). Emisní normu euro 4 splňuje díky katalytické redukci SCR, díky čemuž dosáhne účinnějšího spalování a nižší spotřeby paliva. Vysoký točivý moment 2900 Nm je přenášen novým bezstupňovým pohonem.

Nový plynulý pohon byl vyvinut ve spolupráci společností ROPA, Omsi a Bosch-Rexroth speciálně pro Tiger 5 a jeho vysokou tažnou sílu. Variabilní převodovka CVR je tvořena třemi hydraulickými motory na převodovce, která je umístěna mezi motorem a třetí nápravou.

Rychlost sklízeče Tiger 5 je v pracovním režimu elektronicky omezena na 18 kilometrů v hodině, na silnici dosáhne zrychlení z nuly na 40 kilometrů v hodině plynule bez řazení a přerušení přenosu tažné síly. Maximální pojezdové rychlosti je dosaženo při 1195 otáčkách za minutu. Při vyorávání řepy se dosáhne otáček motoru jen 1175 za minutu. V závislosti na požadovaném výkonu jsou otáčky motoru automaticky regulovány až do 1650 za minutu. Vícelamelové diferenciální brzdy integrované do náprav, čímž jsou chráněny před prachem, pracují v olejové lázni a účinné pomáhají rychlému zastavení v případě potřeby.

Jako jediný třínápravový sklízeč na trhu je Tiger 5 vybaven přímým přenosem výkonu prostřednictvím kardanového hřídele od pohonu na obě zadní a na přední nápravu. Velkou výhodou tím získává v přenosu tažné síly v proměnlivých nebo těžkých půdních a povětrnostních podmínkách. Díky tomu se zabrání nerovnoměrnému chodu jednotlivých náprav.

Stisknutím tlačítka „transform" se ROPA Tiger 5 během okamžiku přestaví ze silničního do polního režimu. Vykládací dopravník, metr široký prstencový elevátor, šnekový dopravník v zásobníku a další skupiny jsou přestavovány jedna po druhé, některé současně. Senzory hlídaný sledovací systém zabezpečí rozložení bez rizika chyb a poškození. Celý proces přípravy na práci s aktivací všech funkcí je o polovinu rychlejší než dříve.

Nový, extrémně dlouhý vykládací dopravník je umístěn mezi dvěma zadními nápravami a díky větším pneumatikám má i vyšší dosah. Velkou výhodou při vysýpání do vedle jedoucího návěsu je rovnoměrnější rozprostření. Dopravník se skládá ve třech bodech, je široký dva metry, a tak se zjednodušuje překládání na návěs nebo uložení na kraji pole do šíře deseti metrů. Šetrné gumové prsty garantují vysokou kapacitu, když plný zásobník lze vyložit za 50 vteřin. Automatické plnění zásobníku zabezpečí optimální rozložení hmotnosti a tím optimální trakci ve všech sklizňových podmínkách. Dva ultrazvukové senzory měří úroveň zaplnění, počet vyprázdnění a uloží vše do paměti stroje. Export dat je zajištěn prostřednictvím rozhraní ISO-BUS.

Nově zkonstruovaná kabina R-Cab s mnohem lepším uložením na hydraulických tlumičích zajistí optimální výhled na vylepšenou vyorávací jednotku PR2 z fyziologicky přizpůsobené a komfortní pozice na sedadle. Příjemný a ohromující interiér nové kabiny v kombinaci s dokonalým odhlučněním zaručuje pohodlnou práci. Extrémně výkonná LED pracovní světla promění noční práci v den.

Pojmem R-Concept ROPA kombinuje novou, intuitivní filosofii ovládání. Velký, 12,1palcový dotykový displej slouží jako informační a velící centrum stroje. Obsluha na něm sleduje naprosto celý stroj, dostává informace o podmínkách práce a výkonnostní data, nastavuje funkce a tím i celkový výsledek práce stroje. Ovládání je možné dvěma způsoby, buď pomocí dotykové obrazovky, nebo otáčením a stisknutím tlačítek R-Select a R-Direct, které jsou umístěny v ergonomicky výhodné pozici na nově zkonstruovaném ovládacím panelu na rukojeti multifunkčního joystiku s integrovaným minijoystikem. Úzký ovládací panel přímo u sedadla řidiče umožňuje množství nastavení poloh tak, aby se dosáhlo ergonomické a pohodlné pozice na vyhřívaném, vzduchem odpruženém sedadle a zlepšil se výhled do všech směrů.

Nové inteligentní odpružení s integrovaným systémem měření polohy tříbodového závěsu umožňuje lepší ovládání a udržení vyorávače v optimální hloubce. Výsledkem je účinnější sklizeň s méně ztrátami.

Výsledkem vývoje sklízeče Tiger 5 je zvýšení denní výkonnosti při snížených provozních nákladech, zjednodušení údržba a oprav. Obsluha ocení vylepšený jízdní komfort při šetrné sklizni cukrovky.

Tiger 5 bude dostupný od roku 2015 s vylepšenou vyorávací jednotkou PR2h pro sklizeň šesti, osmi a devíti řádků s různou meziřádkovou vzdáleností. Pro odstranění chrástu bude k dispozici integrální odlisťovač, odlisťovač s rozmetáním chrástu do strany, univerzální cepák a gumový odlisťovač se dvěma gumovými hřídeli.

 

 

 

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info