agromachinery

zemědělský portál

Zpět

Your working machine

Přidáno: 23. 12. 2014 22:01:22 Počet shlédnutí: 2432

23 Prosinec 2014

Čtvrtá generace Valtra série T je kompletně nový traktor, který byl konstruován z čistého papíru. Nové stroje s výkony od 155 do 250 koní s točivým momentem až 1000 Nm poskytují dostatek výkonu podle většiny požadavků. Nová série T je dostupná ve čtyřech variantách Direct, Versu, Active a HiTech, posledně jmenovaná se začne vyrábět v příštím roce, ostatní tři se již vyrábějí.

Your working machine

 

 

 

Active je nová řada, která je vybavena převodovkou řazenou pod zatížením a mechanicky ovládanou hydraulikou load-sensing. Nové modely Versu, Active a Hitech radikálně mění powershifotvý pohon traktorů. Spojkový pedál je potřebný pouze při startování motoru, protože spojka je ovládána brzdovým pedálem, kdy se při sešlápnutí aktivuje automatická funkce spojky AutoTraction. Automatické řazení pod zatížením má tak novou logiku ovládání, protože plynový pedál neřídí otáčky motoru, ale zvyšuje pojezdovou rychlost podobně jako je tomu u plynulé převodovky Direct. Automatický systém je velkým pomocníkem při práci s nářadím poháněným vývodovým hřídelem, kdy si řidič zvolí vhodný powershiftový převod a rychlost jednoduše nastaví sešlápnutím plynového pedálu. Díky tomu zůstávají ruce řidiče volné pro obsluhu traktoru a nářadí. Systém řazení pod zatížením je doplněn unikátním prvkem, obsahujícím funkci zastavení v kopci a hydraulického asistenta, který usnadňuje práci s čelním nakladačem. Powershift Valtra je vybaven pětistupňovou převodovkou, která nabízí celkem 20 převodových stupňů ve čtyřech skupinách a dalších deset plazivých rychlostí.

Všechny modely série T jsou poháněny motory AGCO Power, dva nejmenší motorem s objemem 6,6 litru, objem u větších strojů činí 7,4 litru. Emise spalin jsou na standard stupně čtyři minimalizovány díky systému SCR. Přeplňování je na nejnovějších motorech vybaveno elektronicky ovládaným přemosťovacím ventilem, takže motor reaguje rychle a nabízí vysoký točivý moment i při nízkých otáčkách. Systém SCR, optimalizované turbo a další výbava motoru vyústily ve vysokou účinnost spalování paliva a vyloučily potřebu použití dalšího systému, jako jsou recirkulace spalin nebo filtr pevných částic.

Model T174 je také dostupný ve variantě EcoPower. Pokud obsluha stiskne tlačítko ECO, klesnou jsmenovité otáčky na 1800 za minutu a zvýší se točivý moment. Díky tomu se snižuje spotřeba paliva o přibližně deset procent, sníží se hladina zvuku a prodlouží se životnost motoru. Další výbavou tohoto modelu (u ostatních na přání) je navýšení výkonu Sigma Power, kdy je dostupných dalších 15 koní při práci s vývodovým hřídelem. Navýšení výkonu při transportu nabídne také 15 koní při zařazených rychlostních rozsazích C a D.

Nejviditelnějším rysem čtvrté generace série T je nová kabina, která je stylovější, prostornější a tišší. Ven zakřivené sloupky maximalizují vnitřní prostor, přičemž se podařilo udržet kompaktní vnější rozměry. Kabina je ve srovnání s předchozími typy vybavena o dvacet centimetrů širším sedadlem.

Elektriky vyhřívaná přední a zadní okna, přední stěrač pohybující se v rozsahu 270 stupňů, již při výrobě usazené parkovací kamery, LED pracovní a zadní světla a šest metrů čtverečních prosklené plochy umožňují vysokou viditelnost. Další okno vpředu na střeše pomáhá při práci s čelním nakladačem, volitelná lesnická kabina má okno i v zadní části střechy. Komfort obsluhy byl vylepšen stereo soupravou se subwooferem, chladícím boxem, systémem otočného řízení TwinTrac, který může být nastaven ze strany a usazen již při výrobě, naftou poháněným a telefonem ovládaným přídavným topením. Některé z těchto prvků jsou standardní výbavou, ostatní si může majitel vybrat.

Poloměr otáčení činí pouhých 5,25 metru při osazení čelním nakladačem, pneumaticky odpruženou přední nápravou a předními rameny. Vlastní hmotnost traktoru činí 7,3 tuny a teoretická celková hmotnost 13,5 tuny. Světlá výška dosahuje 60 centimetrů a rozvor 2995 poskytuje stabilitu na cestě. Vylepšená zadní ramena uzvednou až 9,5 tuny, kapacita integrovaného předního závěsu činí 5,1 tuny. Pro vývodový hřídel lez zvolit ze tří rychlostí v pěti režimech: 1000, 1000E, 540 ,540E a otáčky závislé na pojezdové rychlosti.

Zvláštní pozornost byla při konstrukci věnována jednoduchosti užívání a údržby. Servisní interval se prodloužil n 600 hodin a denní kontrola oleje je snadná díky inspekčním okénkům. Chladiče a filtry jsou snadno přístupné bez nutnosti použití nářadí. Nová série T prošla desítkami tisíc hodin zkoušek ve všech podmínkách od horkých a prašných polí v Portugalsku až po mrazivé podmínky za polárním kruhem.

Přirozeně jsou nové traktory dostupné s automatickým řízením AutoGuide a telemetrií AgCommand. AutoGuide využívá satelitní a korekční signál pro řízení traktoru s přesností jednoho centimetru. Systém dálkového sledování AgCommand umožňuje majiteli sledovat nasazení stroje, včas se připravit na servisní prohlídku a shromažďovat pracovní údaje, které mohou být využity třeba při práci ve službách pro fakturaci.

Stejně jako u jiných traktorů, umožňuje Valtra zákazníkům upravit traktor série T podle individuálních požadavků a seznam možných doplňkových prvků je obrovský. Díky tomu zákazníci neplatí za něco, co nevyužijí. Tento systém tedy znamená, že každý traktor je v továrně vybaven pro práci na poli, v lese nebo v komunálních službách.

 

 

 

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info